10 d’abril 2014

Emilio Duró a la Jornada del Comerç i el Turisme de Roses

Compensa la contractació d’un conferenciant mediàtic?


Des que vaig sortir del teatre de Roses dilluns passat, en que s’hi va celebrar la Jornada de Comerç i Turisme, no puc evitar preguntar-me si el que ha costat la ponència d’Emilio Duró a Roses és justificable en relació al que el seu contingut hagi pogut aportar. Sense tenir-ne idea, pensava que contractar un conferenciant d’aquest nivell no podia baixar de 3.000 €, però una recerca a internet em situa el preu al voltant dels 5.000 €. Tan de bo no hagi estat aquest el cas de Roses, però no se m’ocorre un motiu pel que haguem pogut pagar un preu més baix.

Com tothom, les seves indubtables dots de comunicador i showman em van captivar des del començament, vaig riure i fins i tot se’m van saltar les llàgrimes en alguns moments, però no em va quedar clar quin missatge havia de treure de la seva intervenció (també he de reconèixer que em vaig perdre els darrers minuts, i potser en ells estava la clau de tot).

No és el primer cop que assisteixo a la conferència d’algun mediàtic i que em quedo amb la sensació que “molt de show i poc contingut”. En l’ocasió anterior, una conferència d’Antonio Bolinches sobre l’adolescència al IES Cap Norfeu, aquesta sensació va ser compartida amb la majoria dels assistents.

Però a banda d’això (potser és que tinc algun problema per captar segons quins missatges) jo, que soc extremadament pràctica i racional, no puc separar la conferència del Sr. Duró de dilluns passat del context en que s’emmarcava, la Jornada de comerç i turisme anomenada 'Desperta i actua: Xarxes Socials, App’s... al servei del teu negoci. T'expliquem com!

Realment va aportar alguna cosa a aquest tema que justifiqués el que va costar aquesta conferència?


L’Ajuntament va presentar la Jornada a la premsa amb el següent comunicat:

“Experts en l’àmbit del marketing i les xarxes socials donaran contingut a una jornada que l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses, ha organitzat amb l’objectiu d’acostar noves eines tecnològiques als comerciants del municipi. L’experiència professional de cada un dels ponents, a més, servirà perquè a part d’aquestes eines, els empresaris rosincs tinguin també noves perspectives d’orientar i repensar els seus projectes empresarials per adaptar-los a les noves tendències.
L'activitat s'ha programat com una jornada dinàmica, pràctica, motivadora i especialment útil.
La jornada està pensada per a empresaris, però també per a tothom interessat en conèixer com funciona el món virtual i veure com se'n pot treure un rendiment

Sens dubte, Montserrat Peñarroya, una excel.lent professional en l’àmbit del marketing i les noves tecnologies, va satisfer plenament l’objectiu. Com en totes les seves xerrades, vaig aprendre molt, amb el seus extensos i pràctics coneixements i la seva impecable, clara i didàctica presentació. Crec que també Josep-Oriol Tomas, en un àmbit molt més concret, es va centrar en el tema de la Jornada. Munt Bau va explicar el que la seva empresa ha estat fent des que es van fer càrrec de les xarxes socials per tal de promocionar Roses com a destinació turística. Xavier Pérez va explicar una campanya de dinamització comercial que està duent a terme.

Em sembla clar que la línia del comunicat que diu “L'activitat s'ha programat com una jornada dinàmica, pràctica, motivadora i especialment útil.“ es va afegir per encaixar la conferència del Sr. Duró, a qui es definia com “economista, assessor i formador en grans empreses del país, és també conegut per les seves motivadores conferències d’alt nivell”.

Sé que tothom –excepte, potser, alguna rara excepció que no conec- va gaudir de la conferència. Ens va fer marxar amb un somriure a la cara. És més, vaig constatar que bona part dels assistents havien vingut només per escoltar-lo a ell. I precisament per aquest motiu, i per l’escassa aportació al tema de la Jornada, penso que, des d’un punt de vista pràctic i econòmic, hagués estat millor oferir aquesta conferència totalment apart de la Jornada, i fins i tot cobrant una entrada per rebaixar l’elevat cost de la seva contractació.

No pretenc fer d’aquest escrit una crítica, sinó simplement escriure les meves reflexions sobre l’acte, que haguessin estat molt diferents si s’hagués presentat sota un nom diferent.

Un fragment d'una conferència d'Emilio Duró. No són imatges de Roses, però la conferència és la mateixa